lauantai 13. heinäkuuta 2013

Mustaan menevä



Pesuhuoneremontti etenee.Pinnat on nyt melkein kaikki riisuttu; kalusteet ,lauteet ja kiuas poistettu.Saunan puolen lattiamatto odottaa irroitusta.Isoja yllätyksiä ei tähän asti ole löytynyt,pytyn alta oli levy haperoa niinkuin arvattiin.Muutoin olivat lastulevyt aivan hyvässä kunnossa.Muovimattohan on erinomainen vedeneristys lattiassa, siinä kun ei ole saumoja.Pytyn alle vesi oli päässyt kiinnitysruuvien rei`istä.
Nykyisin kai pytyt kiinnitetään liimaamalla.

Perjantaina hurautimme Ouluun remonttiostoksille.Omassa kaupungissa saa maksaa itsensä kipeäksi rakennustarvikkeista.B:llä alkavia vierasperäisiä liikkeitä kun ei meiltä löydy.

Löydettiin mitä lähdettiin hakemaan ja pitihän sitä tietysti poiketa myös kirpparilla.Sieltäkin tein hyviä löytöjä uuden kylppärin sisustukseen ja niitä ei vielä paljastetakaan.

Muita löytöjä olivat





Lehtiteline iltalukemisille 4,50 e.Joku oli tätä jo rautalangalla korjaillut 
niin mun ei tarvinnut tehdä muuta kuin putsata ja nostaa makkariin. 
70-lukua edustava kapistus sopii oikein hyvin meidän kamariin .





Ja hah,löysin toisen värikkään ikean sohvatyynyn 2 e hintaan.
Eihän tämä taida uutenakaan paljon maksaa mutta kun ei ole sitä ikeaa ku 200 km päässä.


Kaksi Kultakeraamiikan mukia.
Satuin löytämään samanlaiset mukit eri pöydistä.Toinen 1 e, toinen 0,50 e.

Ja silläkin uhalla että muotiblogit menettää lukijansa,esittelen myös löytämäni aivan makeen tunikan.
Sopii mulle kuin valettu ja on rento paita mustien leggareitten kanssa.Pituuttakin on sen verran että kriittiset alueet jäävät arvailujen varaan tämän pukineen kanssa.3 e.


Sininen väri on aivan salaa ujuttautunut mun elämään.Ei sitä olisi uskonut.


Niin siitä mustasta.
Biltemasta piti hakea lakkamaalia.Jemmasin mustaa ja valkoista lakkamaalia tuleviin projekteihin.Vieressä oli myös isompaa maalipönttöä.Ja mitä ihmettä, 2,5 l seinämaalia 11,90!! Silkinhimmeä,pesunkestävä, kulutusta kestävä maali.Sopii kaikkien pintojen,myös betonin, maalaukseen kuivissa sisätiloissa.Vesiohenteinen.
Myyntipuheet upposi kuin häkä ja otin mustan maalipönikän mukaan.Että vedetäänkö nyt sitten seinät mustaksi???


Kyllä minä oikeesti jonkin seinän tässä maalaan mustaksi.Niin olen niitä lehdissä ja blogeissa ihaillut että pakko on kokeilla jossakin kohtaa itsekin sitä.Ja tämä ei valitettavasti ole maksettu mainos enkä saanut maaleja ilmaiseksi.Oliskohan pitäny yrittää kinuta...?





25 kommenttia:

  1. Mahtavia löytöjä olet taas tehnyt ja toi mekko on tosi kiva just leggareitten kanssa :) Jäänpäs jännittyneenä tänne ootteleen et mihin ihmeessä sä sitä mustaa lätkit ;) Mukavaa sunnuntai päivää sulle sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Leggarit on kaikista paras kesäasu,vaikka taitaa ne jo olla lääst siison ;)

      Mua jännittää vähän itteekin että mihin ihmeeseen sitä mustaa alkaa tulemaan :)Mukavaa sunnuntaita sullekin:)

      Poista
  2. Musta on mun lempiväri ja seinänä olis tosi upea!
    Meillä on vielä pikkasen kesken tuo kammarin remontti, mut siinä tulee näkymään mustaa melekosen paljon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta on kans mun lempiväri ollu aina mutta olen ollut arka käyttämään sitä sisustuksessa.Että jos tulee synkkää ja pimeää.Teinin huoneessahan on musta tapetti ikkunaseinällä eikä siitä tullut kyllä yhtään pimeä :)
      Voi siitä sun makkarista tulee varmaan ihana,keittiösi on tosi makee.

      Poista
  3. Mä olisin NIIN halunnut keittiöön yhden seinän mustaksi..siihen sit valkoiset kaapit kunnes meidän iskä mua valisti että meidän keittiössä ei oo yhtään seinäpintaa näkyvillä. Ai niin joo..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin että olis pitänyt tuunailla sinne ensin jotenkin seinä että olis saanu sen maalata...No maalaa joku ovi.Niitähän nuo ihmiset paljon maalaa mustaksi ainakin sillä liitutaulumaalilla :)

      Poista
    2. No joo..ku ei mitenkään pystyny sitä seinäö kun se yks ainutkin kaadettiin. Oven maalaaminen ei tullu mulle edes mieleen..vielä ehtis..

      Poista
  4. Mahtavat ostokset. Tuo lehtiteline on vaan niin ihana!!!
    Ja tynnyt maksavat varmasti Ikeassa enemmän....)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lehtiteline iski muhun heti;musta väri ja metalli on mun lemppareita.
      Ei nuo tyynyt muistaakseni maksanu ikeassa maltaita.keväällä siellä käydessäni niitä hiplailin mutten raskinu silti ostaa :D

      Poista
  5. Mä niin myös tykkään noista kriittisen alueen peittävistä vaatekappaleista :=)

    Mahtislöytöjä jälleen kerran!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikka mun takapuolessa ei ole paljoa peittelemistä niin silti mielelläni verhoan sitä vielä jollain muulla kuin kalsareiden näköisillä housuilla :)

      Oulun järkikirppis on hyvä paikka!

      Poista
  6. Mä tahtoisin kanssa sitä mustaa meille johonkin seinään. Saas nähä nyt saadaanko kuopuksen huoneeseen se laitettua... Mä ihailen kanssa mustia seiniä aina blogeissa ja oon jo pidemmän aikaa haikaillu itellekin. Sit aloin kuitenkin miettiä, että tuleeko tytön tosi ihanan valoisasta huoneesta pimeä, jos iso seinä onkin musta, ja se vähän taas jarrutti mun mietteitä. No, ehkä mä kuitenkin vielä sitä kokeilen... saahan sen sit maalattua uudelleen, jos tuntuu liian synkältä.

    Miten tuo lakkamaali eroaa tavallisesta maalista?

    Ja voi että miten ihania kirppislöytöjä! Noi kupit on tosi ihanan väriset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinkuin tuollla ylempänä jo totesin,ei meidän teinin huoneesta tullu ainakaan yhtään synkkä vaikka ikkunaseinälle laitettiin musta tapetti.Eipä se ikkunaseinä muutenkaan niin "valaise" sitä huonetta.Ja tosiaan,saahan sen uudelleen maalattua.

      Bilteman lakkamaalilla voi maalata puu-,levy- ja teräsrakenteita ulkona ja sisällä.Sisältää ruosteeneston.Alkydipohjainen.Mun luottomaali :)Haisee pahalle.

      Poista
  7. Mä tosiaan maalasin tolla mustalla just yhden seinän yläkerrassa. Ja haisi tosi pahalle, ennen kuin kuivu. MUTTA seinän väriin olen tyytyväinen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei sullako on kokemusta tosta maalista?!
      Tuli siis hyvä väri,oliko muuten maali millaista maalata?Harvoin vesiliukoiset haisee pahalle,nuo lakkamaalit haisee kans järkylle,mulla kipeytyi silmät talvella kun sisällä maalasin sillä 6 tuolia :/

      Poista
  8. Kerro heti tännekin kun saat lisäkokemusta maalista. Nimittäin hinta näyttäisi olevan todella kohdillaan!! Ja maaliahan kuluu aina, joten aina voi ostaa varastoon tulevia projekteja varten ;). Ja joojoo - haluaa nähdä mihin mustaa on tulossa!!! ;))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja bongasitko miten helposti avattava ja suljettava kansi maalipönikässä on?!
      Tuo hinta on kyllä aivan naurettava siihen verrattuna mitä saat maksaa rautakaupassa mustaksi sävytetystä seinämaalista...
      Pistetään sitten raporttia tulemaan kun on maalattu :)

      Poista
  9. Toi lehtiteline on ihan tajuttoman hieno! Ja muutenkin ihan mahtavia löytöjä :)

    Me ollaan oltu niin laiskoja, että ollaan ostettu kaikki remppakamat paikallisesta rakennusliikkeestä... Onneksi meillä on ystävä siellä töissä, niin ollaan saatu vähän kaverihinnalla kaikki ostokset ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taitaisi meilläkin löytyä niitä kavereita mutta epäilen etteivät hekään pysty sellaisiin alennuksiin mitä nyt saatiin.WC-pytty yli puolet halvemmalla kuin kajaanista.Eihän sieltä toki mitään pikkunippeliä kannata lähteä hakemaan.ne on mekin ostettu täältä.

      Poista
  10. Hienoja löytöjä, etenkin lehtitelinen on huippu!

    VastaaPoista
  11. Nyt on muuten ihan siinä kinttaalla, ettei mee hermot.
    Olen kirjoittanut tähän kommentin jo neljä kertaa ja aina kun oon painanu "julkaise"-nappia, netti on pätkässy poikki. Voihan prkl.....

    Mutta sitä ainakin piti sanoo, että olkoot vaikka kuinka sou lääst siison, niin minähän en leggareista luovu. Museokamaa on käyttäjänsäkin :)

    Ja mielellään sais sitten se remontti valmistua seuraavan viikon sisään, kun sit alkaa loma, eikä kerkii niin kauheesti täällä vieraileen :).
    No ei ny. Varmaan alkaa sadekausi samalla hetkellä, kun mun loma, joten mitäs sitä sitten muuta kuin käy täällä kyyläämässä, kuinka muut ahkeroi.
    Ja sinne teidän kotiseuduille ollaan taas tulossa. Parhautta, etten paremmin sano :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä ettei kuitenkaan menneet!Tiedän tunteen.Kävi sama kun yritin lähettää kuvia ifille kehitettäväksi.Just ku viimeinen oli menossa niin netti poikki...ja eikun uudestaan alusta.

      Pidetään vaan leggareita.Mennään niissä vanhainkotiinkin :)

      Ei tällä menolla ole viikossa valmista....Siinähän on meillä pintojen kans aika iso homma kun pitää levyttää uudestaan ja valaa lattialämmitykset jne.Kyllä sun ei nyt auta muuta kuin kyylätä.

      Kolopalloako sinne Vuokattiin?Vai johonkin putkeen hiihtämään? Kajaanissa on pikkunen golfkenttä siinä kierrätyksen vieressä ;)Siinähän nuo eilenkin puttaili :)

      Poista
    2. mun piti tähän kyllä kommentoida että onko leggarit lääst siisonia ??? just aattelin että lähen kaupungille ettiin itelle sellaset ;)))) mä haluun :)

      Poista
    3. Tiedä häntä mikä se on nyt taas in, en minä pysy perässä näissä muotihommeleissa kun pidän aina samoja rytkyjä.Paitsi nyt on tapahtunut semmonen ihme että MÄ OON LIHONU!Ja lempifarkut puristaa :/
      Siirryyn siis kokonaan leggareihin ;)

      Poista

Kiitos kommentista, jokaiseen vastataan :)